Tuesday, April 26, 2011

Cara Minum Jus MonaVie

KEADAAN/SITUASICARA MINUM
Pencegahan penyakit/Untuk kesihatan1 cup (30ml) X 1 kali sehari sebelum makan
Masalah Kesihatan2 cup (60ml) X 2 kali sehari sebelum makan
Masalah Gastrik2 cup (60ml) X 2 kali sehari SELEPAS makan
Masalah Kanser2 cup (60ml) X 6 kali sehari (setiap 4 jam)
Ibu-ibu mengandung (Original – Ungu)1 cup (30ml) X 3 kali sehari sebelum makan
Kanak-kanak½ cup (15ml) X 2 kali sehari sebelum makan


PERHATIAN:
Pengambilan secara berlebihan jus ini bagi setiap lapisan umur TIDAK akan mendatangkan masalah kerana meminum Jus MonaVie ini sama seperti meminum jus buah-buahan yang lain. 
Sekiranya anda sihat, jus ini boleh dijadikan amalan sebagai pencegahan daripada penyakit. Sekiranya anda memerlukan kesan yang lebih cepat, GANDAKAN jumlah pengambilan Jus MonaVie ini. 
Apabila masalah kesihatan anda telah beransur pulih, anda boleh kurangkan jumlah pengambilan Jus MonaVie ini.
Sekiranya masalah penyakit tidak menunjukkan sebarang tindakbalas terhadap Jus MonaVie ini, rawatan lanjut dengan pakar perubatan adalah diperlukan. 
Sekiranya anda telah mengambil ubat-ubatan dari hospital, maka anda mesti teruskan pengambilannya di samping meminum Jus MonaVie ini kerana ia tidak mendatangkan masalah. 
Setelah terdapat pengurangan masalah penyakit anda, maka boleh dikurangkan dengan nasihat pakar perubatan anda. Teruskan pengambilan Jus MonaVie ini.
Ketetapan waktu/masa pengambilan jus ini – pagi, tengahari dan malam adalah penting. 
Apabila keadaan memerlukan, jus ini boleh digunakan secara luaran seperti disapu pada masalah fungus dan ulser pada kaki, kulit dan kencing manis. 
Goncang dahulu (balikkan beberapa kali) botol dan sebatikan mendapan dengan sekata. Simpan jus ini dalam peti ais atau di tempat yang redup (tidak panas).
Sekiranya berlaku ‘ TINDAKBALAS ’, selepas anda minum jus ini, anda tidak perlu takut atau bimbang, kerana ia tidak akan memberi apa-apa kesan sampingan terhadap diri anda. 
Anda dinasihatkan supaya meminum Jus MonaVi ini berterusan sehingga anda berasa lega atau anda boleh mengurangkan jumlah pengambilan untuk sementara waktu dan disambung kembali sehingga masalah penyakit dapat di atasi.
Kesan-kesan tindakbalas sementara hanya pada sesetengah orang sahaja seperti :-
Kepala pening-pening, mengantuk, ketidakselesaan, sakit kepala ringan, sakit pada otot, masalah perut, cirit-birit, dan gangguan tidur. 
Perkara ini hanya ‘SEMENTARA’ sahaja, dimana proses pembuangan toksin dalam badan dan penyesuaian jus ini dengan badan anda.
Teruskan meminum Jus MonaVie, ia akan kembali normal dan kesihatan anda akan bertambah baik   


  1. Jus MonaVie merah tidak disyorkan kepada  ibu-ibu yang pernah mempunyai masalah ketika mengandung.      Ketetapan waktu, contohnya pukul 8.00pagi setiap hari adalah cara yang terbaik untuk tindakbalas pada tubuh kita.
  2. Minum air yang banyak selepas meminum Jus Monavie adalah sangat penting untuk memudahkan penyerapan ke urat saraf di dalam tubuh.
  3. Walaupun anda sihat,meminum Jus MonaVie boleh dijadikan amalan harian sebagai pencegahan daripada pelbagai jenis penyakit kerana Jus Monavie adalah ANTIOKSIDAN YANG HEBAT.... Kerana "Mencegah itu adalah LEBIH BAIK DAN MURAH daripada mengubatinya" 

15 comments:

  1. ko punya jus ajaib ni dah mcm ubat plak yer ada quantity untuk di ambil setiap hari siap ada sebelum dan selepas makan lagi.. 'class ko maria...' aku rasa kalo ko makan buah setiap hari pn dah baik dah untuk kesihatan.. x payah jus berharga 100++ buang duit.. amalan syaitan jer ni membazir...

    ReplyDelete
  2. jangan plak ko nk cakap nnti buah pnya khasiat x setanding ngan khasiat jus monavie.. buah ciptaan Allah s.w.t. x setanding jus buatan alkafirun monavie... 'class ko maria..'

    ReplyDelete
  3. Vertq.... adakah buah buahan yang di gunakan dalam jus MonaVie bukan buah ciptaan Allah?

    Vertq... adakah kau makan buah tiap-tiap hari? sempat tak kau makan buah sebiji sehari?

    Jus MonaVie ni dibuat oleh orang kafir... tapi khasiatnya drpd Allah... Kan Allah berfirman : Kunfayakun... Kalau Allah kata tak sihat minum jus ni... tak sihat juga... sama macam kau ambil ubat hospital... ubat hospital tu ciptaan siapa? MANUSIAKAN? ciptaan ORANG KAFIR KAN? kenapa kita makan juga?? Setiap yang dijadikan dalam dunia ini ada kebaikan dan keburukan... Orang kafir membuat jus, ubat, alatan pembedahan dan sebagainya untuk kegunaan semua orang... luaskan pemikiran kau VERTQ... owh... anyway... BETTER USE UR OWN NAME... jgn gune NICKNAME ok... Allah bg nama kau melalui ibu bapa kau yang sedap sedap... kenapa x guna? Mencegah lebih baik daripada merawat... tp kalau orang nk merawat guna MonaVie tak ada masalah... Allah suruh berusaha... THINK ABOUT IT OK.... ASSALAMUALAIKUM..

    ReplyDelete
  4. lepas makan jus ni leh terus makan ke kene tggu bape lama???

    ReplyDelete
  5. Sebaik-baiknya waktu pagi,minum Jus MonaVie 30ml & segelas air kosong sebelum sarapan...lps tu bolehlah bersarapan.Waktu malam pulak minum 30ml & air kosong selepas makan malam @ sebelum tidur.Paling penting apabila minum Jus MonaVie,mesti minum banyak air kosong supaya mudah meresap ke saraf-saraf dalam tubuh badan kita.

    ReplyDelete
  6. wELL dONE Mustaqim.... Saya suke penerangan awak ni..

    ReplyDelete
  7. sy xphm ckit bl tgk carta 2..klu mslh kesihatan kna mnum 60ml 2x sehari ke...sy ade mslh resdung n sakit dada..skrg ni sy mnum 30ml pg n 30 ml mlm..ok ker cm2..

    ReplyDelete
  8. Sebenarnya klu nk tgk kesan @ tindak balas lebih cepat dgn penyakit @ masalah kesihatan,gandakan jumlah kuantiti.Mungkin 3 @ 4 kali sehari X 30ml....tapi apa yang paling penting banyak kan minum air kosong selepas minum jus monavie.Klu tgk testimonial Dr Mokhtar ,beliau minum sebotol jus monavie dlm masa seminggu.....Alhamdulilah beliau kembali sihat.

    ReplyDelete
  9. nak tanya saya makan monavie warna merah... saya ada asma dan kolestrol tinggi (yg masih terkawal) berapa kali saya patut mkn?

    ReplyDelete
  10. Sy hamil 5 bln n mmpyai kncing mnis...wrna pa yg le sy minum?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maaf sebab lambat reply.. Mm.. Bagi permulaan awal akak ambil warna purple takut badan akak terkejut kalau terus minum merah.. setelah 2-3 botol akak ambil.. kalau akak nak tukar ke warna merah InsyaAllah badan akak dapat terima dengan bai.. :)

      Delete
  11. Salam
    nak tanya kalau monavie yang baru jer expire bolah ker minum lagi
    tq

    ReplyDelete
  12. tq 4 ur information sis! jum blogwalking ke blog CPM Pelita Hiasan

    ReplyDelete